چگونه ذغال قلیان مناسب انتخاب کنیم؟

ذغال قلیان

اگر مشتاق یک تجربه عالی قلیان هستید ، دو مورد مهم در مورد آن وجود دارد. تنباکو و زغال. انتخاب ذغال مناسب به هر حال آسان نیست. ما در این پست شما را راهنمایی میکنیم:

دسته های ذغال 

به طور خلاصه ، زغال قلیان را می توان به دو دسته تقسیم کرد – زغال فوری (روشنایی سریع) و ذغال طبیعی. به طور گسترده می توانیم آنها را به صورت زیر مقایسه کنیم – اگر وقت داشتید و می خواهید یک قلیان تازه و آلی را تجربه کنید ، ذغال طبیعی را انتخاب کنید. در مقابل ، اگر می خواهید سریع جلسات خود را شروع کنید ، زغال روشنایی سریع را انتخاب کنید. به طور متوسط ​​، ذغال های طبیعی سنتی ۱۰ دقیقه طول می کشد تا به طور کامل شعله ور شود ، در حالی که زغال های سریع فقط ۳۰ ثانیه طول می کشد.

از نظر طعم ،  ما به شدت توصیه می کنیم ذغال روشنایی سریع را انتخاب کنید. آنها خالص ترین طعم تنباکو را به شما ارائه می دهند. از طرف دیگر ذغال روشنایی سریع ، هنگام اشتعال ، بوی عجیبی دارد. اگر از زغال سنگ فوری استفاده می کنید ،قبل از قرار دادن آن روی کاسه تنباکو کاملاً مشتعل شود!

همچنین قلیان با زغال طبیعی به ندرت باعث سردرد می شود. این دومین دلیلی است که ما همیشه پیشنهاد می کنیم ان را به ذغال روشنایی سریع ترجیح دهند.

در اینجا سه نوع زغال مختلف را مورد بررسی قرار می کنیم:

 

شاخص ذغال طبیعی سنتی ذغال روشنایی سریع طبیعی ذغال روشنایی سریع
زمان اشتعال ۷ تا ۱۰ دقیقه ۱ دقیقه ۳۰ ثانیه
لوازم جانبی مورد نیاز اجاق گاز یا یک فندک بزرگ فندک کوچک کبریت یا یک فندک کوچک
مدت زمان ۴۵ تا ۷۵ دقیقه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ۲۵ تا ۶۰ دقیقه
خاکستر کم متوسط زیاد
مزه طعم تنباکو طبیعی طعم تنباکو طبیعی ممکن است طعم جانبی داشته باشد
سردرد احتمالاً بدون سردرد است احتمالاً بدون سردرد است ممکن است سردرد رخ دهد